Виховні години

 

 Правила дорожнього руху - це життя

Мета: перевірити в учнів знання правил дорожнього руху, познайомити з новими  правилами; з'ясувати, як учні засвоїли правила безпеки руху велосипедистів, як зрозуміли основні вимоги до руху велосипедистів;  дотримуватися безпеки на дорозі і в транспорті; учити поважати правила дорожнього руху; розвивати пам'ять, логічне мислення, уміння міркувати і висловлювати власну думку; виховувати почуття відповідальності за власне й чуже життя і здоров'я.

Обладнання: кросворд, посібник «Правила дорожнього руху України», ілюстрації дорожніх знаків, міліцейська кепка, медальки.

Хід заходу

 – Доброго дня, діти! Я сьогодні завітала до вас на урок, прихопивши з собою багато цікавих завдань. А щоб дізнатися, про що йтиме мова, я пропоную вам розгадати невеличкий кросворд.

 

7

 

 

 

 

 

 

1

 

 

 

 

 

8

 

 

 

 

2

9

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

 

 

6

 

 

 

 

 


1. Ця тварина непроста:

Без копит і без хвоста.

Не гуляє, не біжить –

Серед вулиці лежить. (Зебра)

 

2. Я не їм вівса, ні сіна,

Дайте випити бензину.

Усіх коней обжену,

Кого хоч наздожену! (Автомобіль)

 

3. Біжать чотири брати

один одного не можуть

 наздогнати. (Колеса)

 4. Наче пташка він летить,

Але всім на лихо

Він реве, кричить, тріщить,

Бо не може тихо.

Є два колеса у нього

Сила й швидкість також є.

Швидко мчить він по дорогах,

Має ім`ячко своє.  (Мотоцикл)

 5. На колесах їде хата,

А у ній людей багато. (Автобус)

 

 6. Така я велика, що й кінця не маю;

Лежу собі тихо, нікого не займаю.

Тільки добрі люди

День і нічку топчуть груди. (Дорога)

5. На колесах їде хата,

А у ній людей багато. (Автобус)

 

 6. Така я велика, що й кінця не маю;

Лежу собі тихо, нікого не займаю.

Тільки добрі люди

День і нічку топчуть груди. (Дорога)

 7. Маленькі будинки

по рейках біжать,

Хлопчики й дівчатка

в будиночках сидять. (Трамвай)

 8. Як переходиш вулицю,

То завжди зупинись,

І перш за все з увагою

На мене подивись.

Я шлях вкажу надійний,

Де небезпек нема,

Трикольорові очі

Я маю недарма... (Світлофор)

 9. З рогами, а не коза,

Є сідло, а не кінь.

З педалями, а не рояль,

З дзвоником, а не двері. (Велосипед)


-  Правильно, діти! Сьогодні ми з вами поговоримо про дорожній рух і його правила.  Ми не можемо уявити свого життя без транспорту, без доріг, світлофорів, пішохідних переходів. Відстані між районами, установами, магазинами такі значні, що подолати їх можна тільки за допомогою транспорту. Отже, транспорт - наш вірний друг! Але, забуваючи про власну безпеку, нехтуючи правилами дорожнього руху, люди можуть стати жертвою своєї необдуманої поведінки. Адже транспорт може бути не тільки корисним, а й небезпечним, якщо не знаєш правил дорожнього руху.

-  Діти, а як ви думаєте, коли з’явилися правила дорожнього руху?  

- Щоб машини вправно їздили по дорозі, люди придумали правила дорожнього руху. В січні 1683 року Петро І видав наказ про введення правил дорожнього руху, та справжні правила почали діяти лише через 125 років. Ці правила вказували, де можна було їздити, де зупинятися кінним екіпажем. Було введено правосторонній рух. Правила з часом змінювалися, доповнювалися. В 1891 році в нашій країні з'явився перший автомобіль. Він мав право їхати зі швидкістю 26 км/год. Нині Правила дорожнього  руху, яким повинні підкорятися не тільки водії, а й велосипедисти, пішоходи записані в ось такій книзі і є обов`язковими для виконання. А що чекає тих, хто порушує ці Правила?

- Їх чекають різноманітні покарання. Це можуть бути попередження, штрафи, громадські роботи і навіть ув`язнення.

- Діти, а що допомагає нам орієнтуватися на дорозі і виконувати ПДР?

- Правильно. Це дорожні знаки, дорожня розмітка, світлофор. Що таке дорожня розмітка? (Це лінії, які розділяють дорогу, вказують місця, де можна переходити дорогу пішоходам тощо.)

- А які ви знаєте дорожні знаки?

- Дорожніх знаків існує дуже багато, але всі вони поділяються на кілька груп. Це попереджувальні знаки, знаки пріоритету, заборонні знаки, наказові, інформаційно-вказівні знаки та знаки сервісу. (Демонстрація)

- На жаль, у нашому селі немає світлофора, але всі ми знаємо, для чого він потрібен. Світлофор допомагає учасникам дорожнього руху рухатись по дорозі за допомогою кольорів. Які кольори має світлофор? Що вони означають?

- Звичайно, зараз ви ще маленькі, і водіями станете, коли виростите, але я впевнена, що всі ви полюбляєте ганяти на велосипедах, так? Велосипедисти є такими ж учасниками дорожнього руху, як водії та пішоходи. А тому вони теж повинні дотримуватися певних правил. Давайте перевіримо, чи знаєте ви правила для велосипедистів? Я буду задавати питання та давати кілька варіантів відповідей, а вам необхідно обрати правильний.

1.   На велосипеді, який не обладнаний дзвінком, передньою фарою, ліхтарем і двома діючими незалежно одне від одного гальмами:

а) їздити можна, якщо видимість добра;

б) їздити по дорогах не можна:

в) їздити можна, тільки дуже обережно і близько до правого краю проїжджої частини.

2.   Попереджувальний сигнал про зміну напрямку руху велосипедист повинен подавати:

а) тільки в разі обгону чи повороту направо;

б) тільки в разі обгону чи повороту наліво;

в) завжди, коли змінює напрямок руху.

3.   З настанням темноти:

а) достатньо, якщо велосипедист буде освітлювати дорогу ввімкнутим кишеньковим ліхтариком;

б) на велосипеді повинні бути увімкнені передня фара і задній ліхтар (або червоний світловідбивач).

4.   Якщо на шосе позначено три дорожні смуги, відокремлені поздовжніми переривчастими лініями, то треба їхати:

         а)  по правій чи середній смузі — на власний розсуд;

б) по середній смузі;

в)  по правій дорожній смузі на відстані одного метра від краю проїжджої частини.

5.   Велосипедисти, які Їдуть групою по шосе, можуть рухатися:

а)  в два ряди;

б) тільки по одному, один за другим;

в)  у три ряди на відстані одного метра один від одного.

6.   На перехресті з регульованим рухом велосипедист, який робить поворот:

а)  має перевагу в русі перед пішоходами, які йдуть на зелений сигнал світлофора;

б) повинен уступити дорогу пішоходам, які переходять вулицю на зелений сигнал світлофора;

в)  не зобов'язаний поступатись пішоходам, які переходять вулицю на зелений сигнал світлофора, але повинен бути обережним.

7.   Попереджувальний сигнал про зміну напрямку руху вліво велосипедист подає:

а) спокійним підняттям руки;

б) помахом руки;

в)  чітким викиданням руки вліво.

8. Працівник міліції у формі чи автоінспектор має право зупинити велосипедиста:

а)  в будь-якому випадку;

б) тільки коли велосипедист порушує правила дорожнього руху;

в)  тільки коли велосипед технічно несправний чи не повністю обладнаний.

9.   Велосипедист, який став учасником дорожньо-транспортної пригоди:

а)   може продовжувати рух, якщо жоден з учасників пригоди не отримав серйозної травми;


б) зобов'язаний у будь-якому випадку зупинитись.

10. Під час руху по шосе велосипедист:

а)  може їхати, не тримаючись за кермо, якщо поблизу немає жодного транспортного засобу;

б) в жодному разі не має права їхати, не тримаючись за кермо;

в)  може їхати, не тримаючись за кермо, але обидві ноги повинні бути весь час на педалях.

11. Швидкість велосипедист повинен вибирати:

а) тільки згідно з вимогами дорожніх знаків, які обмежують швидкість руху;

б) лише з огляду на технічний стан велосипеда і видимість на дорозі;

в) згідно з обставинами, ураховуючи стан дороги та видимість, а також
пам'ятаючи, що він повинен знизити швидкість чи зупинитись, якщо цього вимагатиме ситуація.

- А зараз я пропоную всім по черзі на хвилиночку стати за допомогою ось цього чарівного капелюха інспекторами дорожнього руху, адже ви знаєте, що є спеціальний розділ міліції, який допомагає контролювати дорожній рух – ДАІ – і назвати по одному правилу дорожнього руху.

- Молодці, діти! Сьогодні я переконалася, що всі ви добре знаєте і дотримуєтесь ПДР, а тому хочу нагородити вас ось такими медалями «Юний знавець Правил дорожнього руху»!

(нагородження)

- На жаль, час добігає кінця. Скажіть, чи сподобалась вам наша зустріч?




День гідності та свободи

Мета: пояснити поняття права дитини, гідність та свобода людини ; збагачувати словниковий запас; розвивати пам’ять, мислення; виховувати любов до рідного краю.

Обладнання: ілюстративний матеріал

Хід уроку

І. Організація класу

(Привітання вчителя. Настанова на роботу)

ІІ. Вступна бесіда вчителя

-Діти, сьогодні у нас,та по всій нашій державі свято –« День гідності та свободи». Ця подія є особливою у нашому житті.

 ІІІ. Оголошення теми і мети заходу

- Сьогодні на уроці ми дізнаємось що ж таке «гідність та свобода».

 IV. Бесіда з елементами розповіді (перегляд відео)

- Ми живемо в великій країні. А чи знаєте, ви, як називається наша країна?

- А що ви знаєте про нашу країну?

- Діти, а чи знайома вам ось ця річ?

(Вчитель показує прапор країни)

Україна - багата держава. У ній багато річок , лісів, родючих степів, а ще вона багата тим, що в ній живе волелюбний народ. Який прагне до гідного життя та свободи.

 -Дітки, а що ж таке гідність, свобода?(відповіді дітей).

А чи знаєте ви,що символом свободи є птах, який зветься голуб?

- Країна дитинства – дивна країна. Ніхто не може її обминути. Але коли залишаємо цю країну, назад повернутись не можемо.

Дитинство – найпрекрасніша пора людського життя. І кожен, хто приходить у цей світ повинен бути щасливим. Але щасливими не народжуються, ними стають. Вирішальну роль у щасті людини відіграє сім’я. Недарма народна мудрість каже: « З родини йде життя людини», « Без сім’ї немає щастя на землі». Саме сім’я може зробити дитину щасливою. У кожної дитини повинні бути тато і мама, повинен бути дім, де б дитину любили, помічали, чекали, приймали завжди такою, якою вона є. У батьківській хаті назавжди залишається щось особливе, світле, що народжується в душах наших і серцях. Для кожної людини рідна домівка назавжди залишається приємним спомином, згадкою про те, що там був спокій, була радість,було щасливе дитинство.

 -Щастя дітей залежить не тільки від сім’ї, батьків, родини. Але й від того, як піклується про дітей держава. Сьогодні ми зібралися для того, щоб поговорити про права дітей, тобто про ваші права. Дуже важливо, щоб ви знали свої права, і не тільки знали. Але й уміли ними користуватись. Майбутнє кожної нації – це діти. Якими вони виростуть, таким і буде майбутнє. Виростити і захистити дитину, зберегти її здоров’я, виховати у злагоді і мирі – це значить для дорослих – забезпечити собі щасливу спокійну і стабільну старість.

1. Відображення на малюнку свободи та миру, очима дитини.

 - Отож діти! Перед нами зараз стоїть завдання. Нам треба свободу та мир на нашій землі, передати малюночком. У кожного із вас на парті знаходиться листочок на ньому треба намалювати те,що на вашу думку передає свободу та мир.

-Якщо хтось з вас не знає, що намалювати, то погляньте на дошку на ній є деякі символи свободи та миру.

 V. Підсумок заходу

Звичайно, дуже добре знати свої права, а ще краще – пам’ятати про обов’язки. Який ваш головний обов’язок? Вчитися,стати освіченими, мудрими, вихованими людьми. Ваше майбутнє, майбутнє нашої України залежить цілком від вас, від того, з яким багажем знань залишите ви стіни нашої школи. Вам у майбутньому розбудовувати наш великий дім, ім’я якому – Україна.

 

Немає коментарів:

Дописати коментар